dinsdag 18 januari 2011

Mannendingen



Een aantal jaren geleden was ik ’s avonds met Bart in de schouwburg. Opeens zag ik een lange slanke meneer lopen, met naast zich een lange slanke jongeman, duidelijk vader-en-zoon. Het zouden zo Bart en Bram kunnen zijn geweest, in de toekomst zoals we die voor ogen hadden gehad. Maar meteen schoot het door me heen dat Bart daar natuurlijk nooit zo zou lopen met zijn zoon.

Heel vervelende gedachten zijn dat, ze komen altijd zomaar op en verpesten dan je humeur, als je niet uitkijkt.

Want ja, wat had ik het Bart gegund dat hij met Bram ‘mannendingen’ kon doen, aan een brommer sleutelen, een biertje drinken, hout hakken, of vissen voor mijn part. En wat mannen verder zoal met hun zonen doen.

Maar gelukkig komen sommige dingen toch gewoon uit, al is het op een iets andere manier dan gedacht.

Bart gaat gewoon met Bram naar de schouwburg (gewoon overdag, en dan naar de voorstelling van Nijntje of Otje).

Bart drinkt met Bram een biertje (echt waar, Bram drinkt alcoholvrij bier, uit een echt stoer bierglas. Dat is zelfs als witbier verkrijgbaar).

Hout hakken doen we maar niet, maar hout zagen samen met pap mag wel.

En dan: de uitsmijter van dit stukje….Bart gaat Bram scheren! Want Bram krijgt een snor! Als dat geen mannending is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten