maandag 3 januari 2011

Goede voornemens

Zo, een heel nieuw jaar ligt als een onbeschreven blad voor me. En als elk jaar denk ik na over wat ik misschien anders moet aanpakken. Sommige van die voornemens zijn al heel snel vergeten, maar anderen blijken toch blijvertjes te zijn.

Wat is bijvoorbeeld gebeurd met de voornemens van vorig jaar? Drie wil ik er uitpikken:
-  mijn gang naar de sportschool, minstens 2 keer per week. Om onduidelijke redenen is het er niet van gekomen. Nou ja, onduidelijk: er is een héél vervelend stemmetje in mij dat roept: ‘je had gewoon geen zin om te gaan, slappeling!’.

- mijn voornemen om het strijkgoed niet meer drie weken te laten liggen: gelukt!

- mijn voornemen ‘werk’  en ‘privé’ iets beter te scheiden: deze valt in de middencategorie: niet echt mislukt, maar ook niet helemaal gelukt.  


Nu de voornemens van dit jaar:
-  elke dag een flink stuk met de hond gaan lopen (ter compensatie van de sportschool die ik ga opzeggen)

-  niet zoveel snoepen en de wijn door de week laten staan! (ter compensatie van de sportschool die ik ga opzeggen)

- ‘werk’ en ‘privé’ nog beter gescheiden houden en vooral: me niet zo laten opjagen, vooral niet door mezelf….

Helpt u mij hier even aan herinneren het komend jaar? Bedankt!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten