dinsdag 10 april 2012

Living on the edge


Vorige week schreef ik over Jan, die zo lief en zorgzaam was voor Bram.

Vandaag krijg ik een heel akelig bericht van de juf. Jan is zaterdag van de trap gevallen. Hij had waarschijnlijk een aanval, hij was die dag al drie keer gemeen gevallen.

Jan lag onder aan de trap, hij bewoog niet. Gelukkig heeft Jan zijn nek niet gebroken. Maar het gaat niet goed met hem, hij heeft bloedinkjes in zijn hersenen en praat en eet niet. Hij ligt in het ziekenhuis.

Ik lees de mail, en voel me misselijk worden.

Epilepsie is zo’n nare aandoening, het is een ongelooflijk verraderlijke metgezel. En bij kinderen zoals Jan en Bram die kunnen lopen, brengt het dit soort risico’s met zich mee.

Ik heb wel eens van iemand het advies gehad Bram in een rolstoel te zetten. Voor zijn veiligheid.

Het is een goedbedoeld, maar totaal onbruikbaar advies. Om een heleboel redenen. Redenen die ik heel goed kan uitleggen. Maar vandaag toch ietsje minder….

Ik hoop zo dat Jan weer helemaal opknapt. Dat ik hem nog heel vaak mag zien praten met Bram. Zijn lieve blije gezicht mag zien. Dat hij dit zonder kleerscheuren achter zich mag laten.









Geen opmerkingen:

Een reactie posten