zondag 2 oktober 2011

Teamwork


Er komt bezoek. Voor Bram. Lang voor het bezoek aan zal bellen, hebben we een knetterende scene met Bram. Het gaat over de vraag wie de deur open mag doen.

Wij vieren zijn al snel bereid tot concessies, maar Bram staat erop zijn keiharde onderhandelingen voort te zetten. Uiteindelijk weet iedereen (ook Bram): Bram doet de deur open. Wij moeten op de bank blijven zitten tot hij dat heeft gedaan.

Dan komt Bram naar me toe. ‘Mam!’, zegt hij. ‘mam, als die mensen er zijn, dan geef ik ze een hand!’

Ik kijk naar mijn zoon die heel tevreden is met zichzelf en zijn voornemen. ‘Zo zo’, zeg ik, ‘ dat is een goed plan! Hoe kom je daar zo op?’

Nog niet lang geleden immers hadden wij hier een misverstand over. Ik ben aangenaam verrast.

‘Nou, dat heb ik van ‘mij juuffe’ geleerd’, vertelt Bram. ‘We hebben in de klas geoefend. Juuf deed het voor. Dat doe je altijd als er iemand op bezoek komt!’

Ik wist het al maar nu weet ik het zeker: de ‘juuffen’ van Bram en wij zijn een goed team! Bedankt dames!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten