Op de ombudspagina van de krant staat het verhaal van een meneer die eind 2012 een kookplaat bestelde bij een internetfirma. Hij betaalde 140 euro vooruit.
Daarna begon het wachten. De kookplaat werd niet geleverd.
Na enige tijd wachten probeerde hij het met een mailtje. Daarop
kwam geen antwoord.
Na nog langer wachten probeerde hij het met een telefoontje. De telefoon werd niet opgenomen.
Na heel lang wachten, en heel vaak mailen en bellen, schreef hij
een brief naar de krant.
De ombudsman van de krant ging aan de slag. Hij zocht via
google op de naam van de internetfirma. En helaas pindakaas, het leek er op dat
meneer was bedonderd.
Wat de meneer niet lukte, lukte de meneer van de krant wel.
Hij kreeg contact met de firma en meneer kreeg zijn geld terug.
Aan het eind van het artikel reflecteert de
meneer-die-toch-niet-werd-opgelicht op het gebeuren, dat bij elkaar drie
maanden heeft geduurd. ‘Gelukkig is er aan deze lijdensweg nu een einde
gekomen!’
En toen gebeurde het: de sympathie die ik had voor die arme
meneer, die vreesde voor zijn 140 euro, verdween als sneeuw voor de zon. Het
venijn zat hem in dat woord: ‘lijdensweg’…..
Bij een lijdensweg denk ik aan andere dingen, hoor. In deze
tijd helemaal.
Het lijkt me heerlijk als je zo weinig meemaakt dat het al
dan niet geleverd worden van een via internet bestelde kookplaat voor jou ‘een
lijdensweg’ is.
Vandaar dat ik meneer bij deze feliciteer.
Met het terugkrijgen van zijn geld.
En met zijn leven, waarin dit klaarblijkelijk het allergrootste
dieptepunt was.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten